onsdag 6. mars 2013

Antrekk til lille runde bolle

Barnehagen til størstejenta har laget skuespill av et russisk eventyr som heter Lille runde bolle, en versjon av "pannekaka"-eventyret. Hun har fått hovedrollen som bolla, og vi måtte skaffe et sett med brunt tøy hun kan ha under bollekjolen. Etter et raid i alle butikker i byen ble det klart at våren ikke er sesong for brune barneklær. Så da var det bare å stupe inn i stoffhylla og dra ut det jeg har av brune stoffer. Valget falt på sjokoladebrun interlock og muldvarpbrun (?) bambusjersey.
Det var utrolig vanskelig å ta gode bilder av disse klærne innendørs i lampelys. Buksa ble en enkel tights, og genseren er av mitt favorittmønster.

 Det nederste bildet viser ganske riktige farger på genseren. Den ble kantet med den mørkebrune interlocken. Jeg er litt usikker på om storesøster vil bruke disse klærne etter skuespillet, for brunt er ikke favoritten, for å si det mildt. Men jeg tenker å stryke på et vinyl-bilde etter skuespillet, så kanskje den blir grei likevel. Stoffet i genseren er i alle fall nydelig og mykt. Dessverre er det en lys stripe på tvert over brystet, men jeg håper den kan bli svakere over tid.

Stoffer: mørk sjokoladebrun Hilco interlock fra sydilla, og muldvarpbrun bambusjersey, kjøpt hos en stor rull.
Mønstre: buksa er fra Ottobre. 1/11, mønster på genseren er fra Ottobre
Str. litt stor str. 116

Ingen kommentarer: