lørdag 23. mars 2013

Gensere i glade vårfarger

I dag har jeg feiret starten på påskeferien med litt egentid på syrommet. Resultatet har så langt blitt to gensere til mistemor, og det er veldig koselig fordi hun så sjelden får noe nytt. Først ut er en lang og god genser i gul ape- og løveinterlock med brunt bærestykke. En skikkelig gladgenser, og den ble tatt i bruk før jeg rakk å ta bilde av den. På denne prøvde jeg ut en ny type splitt i halsen. Jeg grublet litt på hva slags lukning den skulle få, men endte med strikkhempe og en knapp i en glad farge.



Genser nummer to har ligget ferdig klippet på sybordet siden i høst, så det var riktig godt å få den ferdig. Jeg koste meg skikkelig når jeg sydde denne - det er utrolig sjelden jeg syr grønne klær. Det må det bli mer av, for grønt er en skikkelig gladfarge! Halslinning og pyntesømmer er mørk lilla, og på magen fikk den en syrinfarget gekko skåret ut med ecraftmaskinen min. Dette er en veldig enkel og morsom måte å dekorere klær, og man kan skjære ut akkurat hva man vil. 



Lappen min festet jeg her med en knapp, og det ble en fin liten detalj. Her er fargen ganske riktig. 
Mønster: begge genserne er miks av ulike mønstre fra Ottobre, str. 104.
Stoffer: Brun interlock fra Sydilla, lilla interlock er kjøpt hos Gekko, grønn bambusjersey med gekkoer er fra finske Myllymuksut. Den gule interlocken husker jeg ikke hvor er fra. 

Ingen kommentarer: